Túratárskereső: Magas Tátra és Káposztafalvi karszt 3.nap - Szoliszkó

Magas Tátra és Káposztafalvi karszt 3.nap - Szoliszkó
2012/11/09 23:48:18 Küldte: trainux

Előző nap: Magas Tátra és Káposztafalvi karszt 2.nap - Vöröstorony hágó

Másnap reggel felébredve éreztük, hogy a tervbe vett Lorenz-hágó a mai napra erős lenne. Reggeli közben tanakodtunk egyet, és elhatároztuk, hogy csak a Fátyol vízesésig megyünk. Így az irányt a Csorbai-tó felé vettük. A városka szélén lévő tó igazán idilli képet mutat, a kristálytiszta vízben tükröződnek a hegyek, körben mindenhol sétáló vagy éppen tornázó emberek, ha elnézünk a hegyek felé láthatjuk a síparadicsomot.

Csorba-tó

Innnen csak pár kilométer a vízesés, viszont észrevettük, hogy működik a sífelvonó, amit nem lehetett kihagyni :) Rögvest belehuppantunk és már robogtunk is felfelé a Szoliszkó menedékházhoz. Már útközben pazar volt a kilátás.

Csorba tavi felvonó

Fentről beláttuk az egész várost a tóval, keletre a Mlinica völgyet a vízeséssel és a felette lévő Szkok-tóval, nyugatra pedig a Furkota völgyet.

A Csorba tó fentről:

Csorba tó fentről

De még előttünk volt a Csorbai-Szoliszkó csúcs (2301m) amit meg kellett mászni. Fent a csúcson mindenki 10 méteres körben nyomorgott, így mi néhány sziklányit arrébbmentünk, ott már nem volt senki. Olyan jó volt az idő, meg olyan kellemesen elfáradtunk, hogy még aludtunk is egyet :)

A Nagy-Szoliszkó felöl túrista érkezik

Nagy Szoliszkó

Miután kialudtuk magunkat úgy döntöttünk eljött az ideje a lakomázásnak is. Csak ehhez le kellett szaladni a csúcsról :)

Szoliszkói lakoma

Miután túléltük a lakomázást, nem volt más hátra le kellett menni a hegyről. Lefelé gyalog tettük meg az utat, végig a felvonó mentén.