Túratárskereső: Medvekaland I.

Medvekaland I.
2009/09/16 21:39:21 Küldte: megyula

Nem friss a sztori, de valószínűleg kevesen éltek át hasonlót közületek ezért írok róla.

2006-ban történt az eset.  Hargitafürdőtől kb 7-8 km-re. Ott sátoroztunk le, mert vihar jött és ottragadtunk néhány napra. Mint kiderült jó helyre táboroztunk, mert a sátortól kb. 20 méterre felfedeztünk egy tisztavizű forrást. Egyik éjjel helyi idő szerint 1 óra tájban párom rázza a vállamat és suttog a fülembe: "Gyuszi.... Gyuszi... Itt van egy medve " Hallgatóztam  egy kis csörtetés szuszogás... " Á nem medve csak vaddisznók, hagyj aludni..." Aztán meghallottam a jellegzetes brummogást (aki egyszer hallotta sohasem felejti el) Megállt bennem az ütő -ez tényleg medve- Vérnyomás 300 pulzus 200. Óvatosan felültem a hálózsákkal és kinéztem a szúnyoghálón a bejárat felett. Szinte teljes volt a sötétség bár majdnem telihold volt, de az eget felhők takarták. Csak annyit láttam hogy egy nagyobbfajta kutya nagyságú árny kaparászik matat a sátor előtt.

r0t0 barátom  korán vonta le a következtetést, mivel, mint később kiderül nem azért látogattak meg minket! Egyebekben igaza van.

Szóval, ahogy leselkedek kifelé mögöttem is mozgás és egy sokkal mélyebb hang a sátor mögött. Ekkor szembesültem a ténnyel, ketten vannak egy anya és egy bocs. Párom csak lapult a hálózsákban, én megpróbáltam kedvezőbb pozíciót felvenni hogy láthassak. Óvatosan foganként kezdtem elhúzni a sátor cippzárát de előrébb kellett hajolnom, hogy tovább tudjam húzni így viszont megfeszült a hálózsák és hangos reccsenéssel megszaladt a cipzárja. Kint erre őrült csörtetés - valószinűleg a bocs megijedt és elkezdett rohanni az anya meg utána. Mire kiugrottam a lámpával már csak a kb méteres fű mozgását láttam a szemközti erdőszélen.

Reggel elkezdtem összerakni magamban  az éjszaka eseményeit. Nem vagyok már kezdő, tehát a kaja rendesen  be volt csomagolva füstölt nejlonba bent a zsákban rajta büdös zoknik -ez rendben. A szemetet eltüzeltük konzervdoboz kiégetve -ez is rendben. A tüzet nem hagytuk éjszakára füstölni -ez nincs rendben de elég erős szél fújt este, így nem akartam kockáztatni eloltottuk az esti tea után.  A nyomkból kiderült, hogy nem a sátrunk vagy a kaja érdekelte őket. (a nyomokról képeket találtok a galériámban sajnos csak a bocs nyoma maradt meg)

Mikor ott letáboroztunk már feltűnt, hogy a fű több helyen fel volt tépve -arra gondoltam a vaddisznók csinálták nem is tévedtem de nemcsak ők. Az anyamedve munkájának nyoma a sátor mellett, ennyire volt a fejünktől:

Feltűnt a feltépett részeken sok félig eharapott kb szőlőszem nagyságú hagyma kinézetű valami bogyó van. Rájöttem a medvék és a vaddisznók is szívesen eszik ezt. Máshol vaddisznótúrásban is találtam  félig elrágott szemeket. Tavalyi Nemere hegységbeli túrám alkalmával is megfigyeltem ezt. A kis hagymácskának egy réteg vékony barna hagymaszerű héja van alatta tömör fehér a húsa és nem réteges, mint a hagyma. Az íze kitünő, mint a friss nyers tejes mogyoróé -azóta mi is szivesen rágcsáljuk ha olyan helyen túrázunk. Valami sáfrányféle gyökere, de eddig még senki nem tudta megmondani, hogy mi a pontos neve.

Ottani vadőr barátom szerint egyéves bocs lehetett az anyjával és őrült szerencsénk volt, hogy nem kerültünk bajba, mert a bocsos anya nagyon agresszív tud lenni. (amit egyébként a Nagy medvéskönyv is megerősített)

Exodus

Párom azóta is fél a medvétől és éjjel is óránként rakja a tüzet zöddel, hogy füstöljön. Pedig már elmagyaráztam neki, az elektromos sátorba nem megy a medve. (Ugyanis a sátor kb 50Hz-zel rezgett úgy remegett a hálózsákjában) Ezenkívül mégegyszer összefutottam egy medvével szintén a hargitán ugyanazon a nyáron, majd később írok erről is.

Most van vége, le lehet vonni a tanulságot ha van!